Monday, February 24, 2014

COME ON!

Seoses Vabariigi aastapäevaga, olnud Meistrivõistluste ning samuti lähenevate Noorte Meistrivõistlustega, kirjutaksin oma nägemuse võistlemisest ning ennast mänguks õigele sagedusele saamisest.

Tähtsatel võistlustel on kõigil omad eesmärgid ja soovid. Kes läheb tiitlit püüdma, kes medalit, kes ehk mõnda võitu, kes lihtsalt iga punkti nautima.

Ei ole kerge ennast realiseerida väljakul, kui su enda ja ka su toetajate (treeneri, vanemate, pealtvaatajate) poolt on palju survet peale pandud.

Igal mängijal on oma visioon, kuidas kõige paremini valmistuda. Kes on kindel, et edu saavutamiseks on lihtsalt meeletult trenni vaja teha – töö, töö, töö! Mõni teeb minimaalselt ja proovib mitte üle mõelda. Osad ütlevad, et läheb kuidas läheb. On ka neid, kes täiesti tõsiselt lähevad väljakule peas mõttega: „Ma nagunii ei võida. Pole kunagi teda võitnud ju. Ta on liiga hea ja ma pole trenni teinud.“

Loomulikult olen nõus, et trenni tegemine on tähtis, aga väga paljud unustavad ära mõned väiksed detailid, mis võivad tasavägises mängus otsustavaks saada.

Söö võistluste eel korralikult. Tule vähemalt tund aega enne mängu saali. Tee rahulikult soojaks, vaata ringi, räägi veidi small-talki teiste tuttavatega. Kuskil 10-15 minutit enne mängu eemaldu kõikidest, pane klapid pähe, kuula muusikat. Kindlasti mitte „Nothing compares to you“ stiilis! Mõtle peas välja taktika. Kes on mu vastane? Olen temaga varem mänginud? Mis ta nõrgad/tugevad küljed on? Kas ma alustan kõrges tempos, et teda rööpast välja lüüa? Kas riskin jooni või löön varuga?

Paljud ei tee seda, vaid räägivad silmarõõmudele rahulikult 5 minutit enne mängu mesijuttu.

Ja siis läheb mänguks. Nad pole valmis. Neil läheb terve esimene geim – mõnikord isegi kauem – tempoga/palliga/vastasega/võistlussituatsiooniga harjumiseks. Mis kõige hullem, peale kaotust, nad tulevad väljakult ära, nägu valge ning hakkavad vabandusi kurtma esimesele ettejuhtuvale tuttavale.

„Täna polnud minu päev. Väljak oli libe, lambid paistsid silma, pall oli kiire, keeled olid pehmed, piirikohtunikud olid mu vastu jne.“

Losers find excuses why they're not succeeding, winners go home and kiss the promqueen!

No comments:

Post a Comment